اهمیت انتخاب درست CRM

انتخاب درست CRM می تواند به تیم فروش شما در جهت پیشبرد اهداف مالی سازمان کمک کند. برای انتخاب درست این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید:

مرحله نهایی و مهم در این فرایند، پیاده سازی CRM است. تیم را دوباره گرد هم آورید، تنظیمات CRM را ایجاد و آن را به سایر برنامه‌های تجاری خود متصل کنید.

اهمیت انتخاب

تولیدکنندگان نرم‌افزار CRM پیشنهادات منحصر به فردی ارائه می‌دهند که نیازهای خاص مصرف‌کنندگان را هدف قرار دهند، بنابراین مهم است که زمان کافی برای تحقیق در نظر بگیرید تا از مشکلات بعدی انتخاب یک CRM اشتباه جلوگیری کنید، برخی از این مشکلات عبارتند از:

عدم تطابق CRM با الزامات کسب‌وکار شما

استفاده از سیستم CRM با هدف رفع نیازهای ضروری کسب‌وکار شما است. این اهداف می‌تواند شامل متمرکز کردن پایگاه داده مشتریان یا خودکارسازی بازاریابی باشد. عدم تطابق این نیازها باعث هدر رفتن سرمایه‌گذاری شما می‌شود.

نبود ویژگی‌های مهمی که شما نیاز دارید

منوی هر ابزار CRM با دیگری متفاوت است. یک CRM ممکن است شامل مدیریت شبکه‌های اجتماعی باشد، در حالی که دیگری بر بازاریابی ایمیلی متمرکز شده است. مقایسه نقاط قوت و ضعف هر کدام و تطبیق آن‌ها با ویژگی‌های مورد نیاز شما بسیار مفید خواهد بود.



با سطح تجربه فنی شما تطابق داشته باشد

کار با برخی از CRM‌ها ساده و راحت است، یا می‌تواند فنی باشد به طوری که برای کار و نگهداری از آن به یک فرد فنی نیاز دارید. با این توصیفات قبل از خرید، سطح تجربه فنی تیم خود را در استفاده از CRM ارزیابی کنید.

میزان سازگاری در میان کاربران

بزرگ‌ترین معیار برای اطمینان از اینکه CRM مناسب را انتخاب کرده‌اید، سطح پذیرش و سازگاری کارکنان شما با آن سیستم است. با این تفاسیر، در نظر داشته باشید که حتماً بازخوردها را دریافت کنید.

سخن پایانی

انتخاب CRM مناسب مستلزم تحقیقات جامع است. هر CRM نیازهای تجاری خاصی را برآورده می‌کند. پس مطمئن شوید که تمام جنبه‌های ضروری، به ویژه اهداف و نیازهای شما در نظر گرفته شده باشد. صرف وقت برای پیروی از مراحلی که بیان کردیم، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، کمک می‌کند انتخاب درستی انجام دهید.


Comments

Popular posts from this blog

CRM چیست؟

توسعه‌ی کراس پلتفرم چیست؟

Birnenstangen