چطور CRM مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

 انتخاب درست و منظقی نرم افزار مدیریت ارتبط با مشتریان می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و تیم فروش شما را به یک تیم پویا تبدیل می کند.

برای انتخاب درست CRM لیست زیر را برای شما آماده کرده ایم:

اهداف و الزامات کسب‌وکارتان را بشناسید.

اگر به فکر برطرف کردن نیازهای تجاری یا مشکلات هستید، باید اهداف دو ساله خود را مرور کنید و بخش‌های دردسرسازی را در نظر بگیرید که انتظار دارید CRM برایتان تسهیل کند. بهترین اهداف آن‌هایی هستند که خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان‌بندی شده‌اند. قدم بعدی شناسایی و فراهم آوردن ابزارهایی است که تیم شما برای رسیدن به اهداف به آن‌ها نیاز دارد.

نیازمندی‌ها و اطلاعات را از تیم‌ها و بخش‌های مختلف جمع‌آوری کنید.

بهتر است تیم‌های مختلفی که قرار است از نرم افزار CRM استفاده کنند، در فرایند تصمیم‌گیری دخیل باشند تا به تصمیمی برسید که به نفع تیم باشد. برای مثال اگر علاوه بر تیم فروش، تیم‌های بازاریابی، پشتیبانی و حسابداری نیز از CRM استفاده می‌کنند، احتمالاً ویژگی‌های درخواستی متفاوتی دارند.





با یک تیر دو نشان زده و ابزارهایی را که تیم به آن نیاز دارد فراهم می‌کنید. همچنین از پرداخت هزینه برای ویژگی‌هایی که هیچ‌کس به آن نیاز ندارد، فارغ می‌شوید.

فهرستی از ویژگی‌های ضروری تهیه کنید.

بعد از گام‌های بررسی اهداف شرکت، مشخص کردن نیازمندی‌ها و نظرخواهی از تیم‌ها، زمان آن است که لیستی از ویژگی‌های مورد نیاز خود از CRM را تهیه کنید. می‌توانید قدم را فراتر گذاشته و با دیدی وسیع‌تر به جای یک لیست، دو لیست تهیه کنید؛ لیست اول شامل ویژگی‌های ضروری باشد و لیست دوم شامل ویژگی‌هایی که داشتن آن‌ها خوب است.

برای مطالعه کامل این مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

راهنمای انتخاب CRM


Comments

Popular posts from this blog

CRM چیست؟

توسعه‌ی کراس پلتفرم چیست؟

Birnenstangen